תואר שני בעבודה סוציאלית בתחום ילדים ונוער בסיכון | מכללת צפת
שינוי גדול מתחיל בצעד קטן





הודעתך נשלחה

תשובה תישלח אליך בימים הקרובים

תואר שני בעבודה סוציאלית - תחום ילדים ונוער בסיכון ומשפחותיהם

 

ילדים ונוער בסיכון, מאופיינים כאוכלוסייה הסובלת מהתעללות והזנחה החיה במצבים המסכנים אותם, הן במשפחה והן בסביבה. כתוצאה מכך, נפגעת האפשרות שלהם, על פי האמנה לזכויות הילד, לממש את זכויותיהם בתחומים, כדוגמת קיום פיזי, התפתחות והשתייכות למשפחה, קבלת טיפול מותאם לצרכיהם כלמידה ורכישת מיומנויות לכישורי חיים, רווחה ובריאות נפשית ורגשית, השתייכות והשתלבות חברתית, הגנה מפני התנהגויות מסוכנות שלהם עצמם והסביבה.

על פי הנתונים, באזור הצפון קיים השיעור הגבוה בישראל, של ילדים ונוער בסיכון, אשר נפגעת היכולת שלהם לחיות בצורה בסיסית במוגנות, ביטחון ובכבוד.

המכללה האקדמית צפת, מכשירה עובדים סוציאליים במסגרת תוכנית המוסמך, למתן מענה מקצועי בהתערבות טיפולית עם ילדים ונוער בסיכון ומשפחותיהם בגישה רב-תרבותית.

בתוכנית המוסמך לקבלת התואר M.S.W, העובדים הסוציאליים ילמדו מערכי ידע תיאורטיים יישומיים ופרקטיים, שיסייעו למטופלים שלהם להתמודד עם המצוקות הפסיכוסוציאליות, ויתרמו לגיבוש מדיניות רווחה מותאמת למציאות המאה ה-21. 

הלימודים התיאורטיים והיישומיים במכללה

מטרת התוכנית הינה להקנות ידע תיאורטי מקיף ומעמיק.  הסטודנטים עוסקים במסגרת הקורסים בסוגיות רלוונטיות ובאתגרים שניצבים בפני המטפלים במערכות הרווחה.

הלימודים עוסקים בעולמות הפסיכולוגיה של הילד, המתבגר והמשפחה, היבטים משפטיים בתחום ילד ונוער, מיומנויות התערבות מותאמות לילד ונוער, התערבות משפחתית מערכתית, גישות טיפוליות מגוונות, מחקר בתחום ילד ונוער וסמינר פרקטיקום שמלווה את עבודת השדה. תכנית הלימודים לתואר שני ( M.S.W ) בבית הספר לעבודה סוציאלית בתחום ילדים ונוער בסיכון ומשפחותיהם, שבעזרתן יוכלו להעניק מענה אופטימלי, איכותי ומותאם אישית.

 תוכנית הלימודים במסגרת התואר שני (M.S.W) בבית הספר לעבודה סוציאלית בתחום ילדים ונוער בסיכון ומשפחותיהם אורכת כשנתיים אקדמיות.

התוכנית מעניקה לסטודנטים ידע מתקדם באבחון, הערכה וטיפול בילדים ונוער.

היא מתמקדת בהוראת מתודות וגישות מתקדמות לטיפול בילדים ונוער בסיכון, פיתוח מיומנויות לטיפול בילדים במצוקה, נפגעי טראומה, קרבנות לאלימות, כולל הדרכת הורים ופגישות עם משפחותיהם, בגישות של כשירות תרבותית. כמו כן, נלמדים, קורסים כגון מודלים תיאורטיים בהתפתחות ילדים ונוער, התבוננות ביקורתית על הפרקטיקה בעבודה סוציאלית, הורות טובה דיה, "הילד שבי, הילד שלי, הילד שבטיפולי", פסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר, קטינים פוגעים מינית, התערבות עם נוער עובר חוק וטיפול סמכותי, עבודה קבוצתית (עם ילדים, נוער והוריהם), מצבי חירום ופיתוח חוסן בילדים, בני נוער ומשפחותיהם, בהם בני נוער בחברה הערבית.

במקביל, כל סטודנט בתוכנית מתנסה במסגרת לימודיו גם בהתמחות מעשית במסגרות המתמחות בילדים ובנוער בסיכון ומשפחותיהם, ומקבל הדרכה אישית מעובד סוציאלי, המומחה במסגרות אלו.

למי מתאימה התוכנית?

תוכנית הלימודים החדשנית היא עדכנית, רלוונטית למציאות העכשווית ושמה דגש על היבטים רב-תרבותיים, ומציבה אתגרים אשר העבודה הסוציאלית מתמודדת עמם.

התוכנית לתואר שני בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת מתאימה לעובדים סוציאליים עם תואר ראשון, בעלי ותק מקצועי אשר מתעניינים בעולם הילדים ונוער בסיכון, הרוצים להרחיב אופקים וללמוד דיסציפלינה זו לעומקה במטרה להפוך למומחים בתחום זה.

במהלך לימודיהם, צפויים הסטודנטים לפתח יוזמה מקצועית ויצירתיות בתחום הטיפול ולרכוש אמצעים לצורך קידום מדיניות. 

לרכוש מקצוע עם ערך מוסף 

בתוכנית מלמדים טובי המומחים בתחום ילד ונוער. הסטודנטים ייהנו מיחס אישי לאורך כל תקופת הלימודים, וירכשו את הכלים והידע התיאורטי המקיף ביותר בסביבה נעימה, פסטורלית ועוטפת.

תוכנית זו מאפשרת לסטודנטים להתפתח בפן המקצועי והאישי. עם קבלת תעודת המוסמך בתחום ילדים ונוער בסיכון ומשפחותיהם הם צפויים ליהנות מעבודה מקצועית ואיכותית עם ילדים ונוער בסיכון , ולהדריך עובדים בתחום זה.

תואר המוסמך בעבודה סוציאלית מהווה תנאי ללימודי השתלמות בפסיכותרפיה של ילדים ונוער וללימודי התמחות בטיפול משפחתי. כמו כן, תעודת המוסמך תקנה להם אפשרויות קידום לתפקידי ניהול, שבהם היא נדרשת.

אנחנו במכללה האקדמית צפת מתכוונים לספק לתלמידי המוסמך את מיטב הכלים שעמם הם יצאו אל העולם המקצועי, ינהיגו מדיניות חדשה בתחום, הכוללת יישום שיטות טיפול חדשות ומרעננות, עריכת מחקרי שדה והעשרת עמיתיהם למקצוע.

בעזרת כל אלה, בוגרי התוכנית יוכלו לשפר את תנאי הרווחה של ילדים ונוער בסיכון מאוכלוסיות שונות ומגוונות ולעזור להם להשתלב בחברה בצורה שתיטיב עמם.