• תמונה

"בנאות (כרי)דשא ירביצני" - מפגש מרצי המכללה האקדמית צפת בקידום ההוראה במרחב הרב תרבותי

22/02/2017

אנשי הסגל מהמכללה האקדמית צפת, עצרו השבוע לזמן קצר את רכבת הזמן האקדמית לצורך התבוננות מקצועית משותפת, שהעמיקה את היכרותם עם אתגרי ההוראה הרב תרבותית בכתות, עם צרכיהם של סטודנטים מקבוצות שונות ועם גישות, שיטות וכלים להתמודד איתם.

 

במכללה האקדמית צפת לומדים ומלמדים, זה לצד זו,  תלמידים ומרצים יהודים וערבים, חרדים, דתיים וחילונים, עולים וילידי הארץ. 'מעורב ישראלי' במיטבו, המזמן אתגר הוראה מורכב ולא מובן מאליו.

פרופ' חיים ברייטברט נשיא המכללה "הוראה ולמידה רב תרבותית, המייצגת הכרה בתרבויות השונות ושאיפה לקיים יחסים שוויוניים וסובלניים בין אנשים מקבוצות תרבותיות שונות, הנה חלק מהחזון הארגוני של המכללה המקדישה לנושא משאבים רבים".

במהלך הכנס שהתקיים 'בכרי דשא' נפגשו אנשי הסגל עם אנשי אקדמיה העוסקים במחקר הרב בתרבותי. פרופ' מרוואן דוורי ממכללת 'אורנים' (שנבחר לאחד מבין עשרת החוקרים התורמים ביותר בעולם, למחקר בפסיכולוגיה הבין-תרבותית( הניח בהרצאתו, שעסקה באופן שבו מיושמת הפסיכולוגיה בתרבויות שונות - תשתית רחבה להמשך העיסוק בהוראה במרחב הרב תרבותי.

פרופ' יעל גירון, ראשת החוג לעבודה סוציאלית במכללה, וד"ר שירה פגורק-אשל וד'ר כרמל דותן מרצות במכללה, תארו את מודל ההוראה הרב-תרבותית שפותח בחוג לעבודה סוציאלית, ואת העקרונות המנחים של מודל זה. הצגת מודל ההוראה תרמה למשתתפי הסדנא מהחוגים השונים לדרכי חשיבה והתמודדות עם אתגרי ההוראה הרב תרבותית, במיוחד לחוגים המשלבים בתהליך הלמידה גם הוראה בשדה.

ד"ר מיכל רמות המשמשת כיועצת הוראה וחוקרת ביחידה לקידום ההוראה באוניברסיטה העברית בירושלים, הנחתה סדנא על 'הכיתה הרב תרבותית' במכללה, בה נפגשנו המרצים עם כלים להוראה בכתה רב תרבותית.

במהלך היום השני לכנס התקיימה סדנא קבוצתית שעסקה באתגרים במרחב הלימודי המשותף תוך ניתוח סיטואציות מתוך המציאות היומיומית של המכללה.

מסכם גדעון טרן, ראש היחידה לקידום ההוראה, שהנחה את הכנס -  " זאת היתה הזדמנות מצוינת להסרת המחיצות החוגיות, להיות קצת פחות לבד  עם הדילמות הללו שכולנו מתחבטים וחווים, ללמוד אחד מהשני, ולהעשיר את עולמנו המקצועי כמרצים במכללה מרובת התרבויות כשלנו".

 

עוד בנושא זה...

עבור לתוכן העמוד